Nákupy přes internet jsou čím dál tím víc běžnější. V dnešní uspěchané době kdy kvantita často převyšuje kvalitu, bohužel, je možnost vše pořídit od věcí pro miminko až po rodinný rodokmen. Pro mnoho lidí je to skvělým řešením, jak zvládnout víc věcí najednou a uspořit drahocenný čas. Jen málo jedinců z nás tuto příležitost nikdy nevyužili.
Kdo naplňuje košíky webových stránek častěji a proč?
Na základě marketingového výzkumu vyplývá, že české ženy nakupují pomocí internetu častěji než muži. Je to způsobeno menším množstvím času v běžném životě a více starostmi o rodinu a o chod domácího krbu. Pracující matky, partnerky a manželky tak pročítají recenze různých výrobků a služeb, které se chystají pořídit nebo využít, a tudíž i nakupuji mnohem důmyslněji než muži.
Dnes je v internetovém světě spoustu porovnávačů cen, usnadňujících nalezení nejvýhodnější ceny. Stačí seřadit cenu od nejlevnější po nejdražší z různých internetových obchodů a jedním kliknutím vplout na příslušnou webovou stránku.
A co ženy nejčastěji nakupují?
První, co každého napadne je móda. Nové kousky do šatníku tak neobstarávají pouze sobě, ale především nakupují pro celou rodinu. Ženám není cizí nosit věci z druhé ruky, a tak hledají zboží na různých bazarech a portálech, kde bývají tyto artikly samozřejmě častěji za třetinovou cenu nového zboží.
Dále pomocí internetu a nákupu až do domu využívají stránek s drogistickým zbožím, nábytkem, věcmi do domácnosti a v poslední době i s potravinami. Oproti tomu muži jsou rádi prvními majiteli. I oni však před kliknutím produktu do košíku pročítají různé recenze od lidí a fundované názory odborníků. Nejčastěji opatřují elektroniku a potřeby pro sport.
Každé pohlaví se tedy zaměřuje na něco jiného, avšak na rovinu – drogerie, oblečení a spotřební zboží je nutné v životě častěji než věci pro zábavu. Je tedy jasné, že se toto zboží kupuje v kratších intervalech. Možná i proto tedy v testech a statistikách vítězí ženy nad muži, minimálně v ohledu počtu online transakcí.